10 sierpnia 2014

Blog - pasja czy praca?

Hejka!
Dość często zauważam na blogach, a teraz tym bardziej we wakacje posty dotyczące współpracy jak, np. "przegląd ciuchów <nazwa firmy>" . Coraz częściej się pojawiają takiego typu posty. Czasem zastanawiam się czy dla niektórych ludzi blogowanie przestało być pasją, a stało się łatwym sposobem na zarabianie. Ja rozumiem, widząc na innych blogach banery, można być "pod presją" i tylko się nakręcać, ale sponsorzy to taka jakby nagroda. Pierwsze trzeba zdobyć choć kilku prawdziwych czytelników. Wiadomo, blog to powinna być pasja, a posty nie robione "żeby były", czyli po prostu na siłę. Powinny być stworzone w sposób dobry, oryginalny i kreatywny. Jeżeli w celu uzyskania sponsorów, będziemy wklejać na blogi prośby, bez wyrażenia nawet swojej opinii na temat danego tam postu to jest brak szacunku dla blogów. Coraz więcej blogów w blogspocie według mnie stacza się na psy, mówiąc szczególnie o nowych blogach, którym ludziom zależy tylko na darmowych ciuchach, butach, kosmetykach itd. Zdarza się ta perełka, która na prawdę ma coś do powiedzenia, ale widząc blog z 30 obserwatorami i banerem sheinside płakać mi się chce. Ludzie myślą, że blog to tylko współprace. Okazuje się, że NIE ... Ja mam około 330 obserwatorów i jak na razie nie myślę o żadnej współpracy. A jeśli nie jest się gotowym do współpracy z jakąś firmą to nie powinno się tego robić. Osobiście ja mogłabym mieć już jakąś współpracę, ale wolę na razie nie zaczynać i poczekać te kilka miesięcy. 



32 komentarze:

  1. Wiadomo, darmowy drobiazg to świetna nagroda, szczególnie jeśli możesz ją zdobyć nie robiąc nic ponad swoje siły.. Kiedy piszesz z pasji, a nie dla samych 'nagród', całość naprawdę ma sens

    Pozdrawiam,
    essence-of-thoughts

    OdpowiedzUsuń
  2. Też kiedy widzę blog z kilkoma obserwatorami i bannerem coś mnie tak w gardle ściska! Ja sama już mam współpracę z Sheinside, ale kiedy zakładałam bloga nwet nie wiedziałam, że coś takiego jest :)
    Zapraszam na nowy post u mnie! http://mari-maari-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Współpraca z firmą jest tylko miłym upominkiem za trud włożony w bloga. Lepiej jest prowadzić go dla przyjemności. Pozdrawiam jusinx.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Mnie śmieszą osoby, które tak umocnie walczą o współpracę z sheinside. To całe klikanie i zbieranie wejść na siłę jest dla mnie zabawne.
    Buziaki
    http://nutellaax.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Masz rację. Wielu ludzi, którzy nawiązali współpracę myślą tylko o darmowych ciuchach. To jest bez sensu.
    http://mystylemychoice28.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Blog to fajna sprawa, ja tam lubię pisać i cieszą mnie nowi i ci starsi bywalcy na blogu :)

    OdpowiedzUsuń
  7. W pełni się z tobą zgadzam! Moim zdaniem osoba, która chce założyć bloga tylko dla współprac to w ogóle nie powinna go zakładać! + Oczywiście obserwuję i pozdrawiam ;)

    Jeżeli będziesz miała chwilkę możesz wpaść na bloga - KLIK

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja zakładając bloga nie wiedziałam, że takie coś istnieje a tym bardziej żeby zakładać bloga dla współpracy.
    Blog powinien być prowadzone dla/przez pasje a nie dla jakiś kliku szmatek.(powiedziała dziewczyna, która ma 2 współprace, jednak bloga prowadzi dla czytelników i pasji a współpraca to tylko dodatek)

    maddy blog- klik

    OdpowiedzUsuń
  9. Jestem podobnego zdania. Ludzie zakładają blogi dla współprac. Coraz częściej widzę komentarze typu : '' Fajny blog, ładny design. Poklikasz w linki od Sheinside i Choise ? Bardzo mi zależy z góry dziękuję. '' Aż rzygać się chce ! :) Ja także nie myślę o żadnej współpracy. No way !

    wszystkoinic-bywampir.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Też zauważyłam, że niektóre blogi czekają, żeby mieć te powyżej stu obserwatorów i już się w coś angażują...czasem widzę na pasku bocznym - jeden baner koło drugiego, a posty jedynie z promocją ubrań czy kosmetyków! I jaki jest tego sens? Jak dla mnie blog to pasja, hobby, sposób na spędzanie wolnego czasu a nie maszyna do wykorzystywania czytelników i dostawaniu darmowych ubrań. Baardzo fajny post, ja u siebie napisałam coś o przyjaźni, może wpadniesz?

    http://olllie-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. dla mnie to pasja, cos co pozwala odewac się od życia....

    OdpowiedzUsuń
  12. Również zauważyłam, że jest coraz więcej takich blogów, dla mnie blog jest sposobem na spędzanie czasu nie mam nic przeciwko współpracy o ile będzie widać, że jest to dodatek do bloga a nie na odwrót. Spodobał mi się twój post wyróżnił się od innych większość teraz pisze o wakacjach, wyjazdach, albo o ubraniach czy kosmetykach a tu taka odmiana.

    sart-world.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Masz racje, blog prowadzony z pasją, a nie z myślą o dostawanie darmowych ubrań ;)
    Ja również nie myślę o zawierania wielu współprac :) Świetne zdjęcia!

    Pozdrawiam
    kikaa-blog.blogspot.com - kliik! ♥

    OdpowiedzUsuń
  14. prowadze mojego bloga dla siebie i po czesci dla innych którzy interesują sie tym co ja. jest to moje hobby.
    na razie nie planuje i nie zamierzam podejmowac zadnej wspolpracy.
    bardzo ładne zdjęcia :)

    zapraszam:http://oliwias-world.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  15. Bardzo mądrze napisałaś:)
    zapraszam do mnie: http://byjullie.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  16. zgadzam się z tym co napisałaś ;)

    http://sk-artist.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  17. Bardzo dobrze napisałaś :) Nie rozumiem ludzi którzy zakładają bloga tylko dla jakiś tam ciuchów i czy innych rzeczy .. To jest wręcz śmieszne .

    OdpowiedzUsuń
  18. śliczne zdjęcia. Dobrze powiedziane, ja mam mniej obserwatorów od Ciebie, ale chciałam spróbować współpracy z polską formą i się udało i to mi dało takiego wielkiego motywującego kopa, że może jednak potrafię coś tutaj dobrze zrobić. Ale rozumiem, też mnie denerwują takie osoby, które wchodzą do Ciebie na bloga, a w komentarzu tylko ctrl+v i lecą dalej, a później liczą na wielkie współprace.. żałosne. Pozdrawiam :)

    http://martusiadlawszystkich.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  19. Świetnie to ujęłaś. Przyznaję, ze założyłam bloga, bo chciałam darmowe ciuchy itd., ale teraz nawet już nie potrzebne mi to. Bloguję, bo to kocham.

    my-life-story-2.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  20. Świetny masz blog ! <3
    BARDZO MI SIĘ PODOBAJĄ WPISY I MASZ ŚLICZNĄ BUŻKĘ <3
    Skomentujesz ? -> thedemonsofthenight.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  21. super pomysł na notke ,świetna obudowa mam taką samą tylko niebieską :)

    Zapraszam do mnie, będzie mi bardzo miło jak skomentujesz albo zaobserwujesz jak ci się spodoba :)
    http://kwiatowy-urok.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  22. blog może być zarówno pasją jak i pracą... nie ma nic złego we współpracach... ludzie poświęcają ogrom czasu na blogowanie.. sama wiem po sobie... przygotowanie stylizacji, zdjęcia, obróbka, przygotowanie wpisu....
    to wszystko jest proste i łatwe jak się może wydawać trzeba w to wkładać dużo serca, mieć pasję, dużo czasu, systematyczności...:)
    Pozdrawiam
    www.kayenn.pl

    OdpowiedzUsuń
  23. Tez myślę że mozna połączyć pasje z pracą o ile ktoś nie myśli tylko o zarobkach :)) Z chęcią znów tu wpadnę dlatego obserwuję :)

    Zapraszam do mnie na ROZKLOSZOWANĄ SPÓDNICZKĘ w roli głównej http://maadeleinefashion.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  24. Ja nie mam żadnej współpracy i wcale mi na tym nie zależy. Zupełnie z innego powodu założyłam bloga. I dobrze mi z tym brakiem presji. Wiadomo fajnie jest dostawać ubrania za darmo, ale nie tylko to się w blogowaniu liczy.
    Pozdrawiam :)
    http://perypetieoliwii.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  25. Darmowy drobiazg czy propozycja współpracy to super nagroda,ale to co w tej chwili dzieje się na blogach to jakaś żenada. Komentarze o treści "poklikaj u mnie" i posty kompletnie pozbawione autentyczności to jakaś frsa jak dla mnie. nie mam nic przeciwko banerom czy coś,ale wiele dziewczyn przesadza

    http://joannok.blogspot.de/

    OdpowiedzUsuń
  26. Dla mnie blog jest pasja i praca w jednym ;) Obserwuje i licze na to samo. patyskaa.blogspot.be

    OdpowiedzUsuń
  27. wydaje mi się, ze blog to przede wszystkim powinna być pasja, a nie praca!

    www.kkaasia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  28. Dla mnie to pasja, ponieważ masz możliwość pisania o czym chcesz i co przede wszystkim lubisz :)

    http://thousand-magic-lifes.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  29. Fakt, blog to przede wszystkim pasja, fajnie gdy można mieć na tym jakies korzyści, ale te ciągłe spamy od ludzi błagających o kliknięcie w link jest żałosne...
    www.vaguue.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  30. Współpraca z firmą powinna być nagrodą lub wynagrodzeniem za ciężką pracę. Śmieszą mnie bloggerki, które mają 5 obserwatorów, a blog wręcz odstrasza, a one pytają się o współpracę. Śmieszne.

    Zapraszam do mnie : http://malowane-roza.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  31. współpraca rzeczywiście może być kiedy naprawdę ktoś tego bloga prowadzi dobrze i ma sporo czytelników :)
    czasem widzę takie posty, jak ktoś ma 50 obserwatorów i ma post o współpracy, aż wychodzę z tego bloga i na pewno nie poklikam w linki, bo to aż odstarsza :(
    Skomentujesz? będzie mi bardzo miło :)
    http://soooooooooswagkocie.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  32. ♥.♥
    UWIELBIAM TWOJEGO BLOGA.! <3

    OdpowiedzUsuń