17 listopada 2015

Pozory mylą. Nie oceniaj!



Zwykle gdy kogoś poznajemy nowego to wyrabiamy sobie o nim zdanie zanim kogoś dokładnie poznamy. 

Oceniamy, osądzamy, często wymyślamy sobie własne historie. Nikt nie ma prawa oceniać nas nie znając nas ani naszej historii. Nie osądzaj kogoś kiedy nie wiesz o tej osobie nic albo nie znasz jej tak dobrze. Każdy człowiek jest inny. 
Większość z nas zna tylko zakończenia a początek sytuacji wymyśla sobie sam. Często doprowadza to do wielu sprzeczności.
 

  Ja osobiście staram się nie oceniać osób po pozorach lub wyglądzie. Pozory mylą. Lepiej najpierw go dobrze poznać, a potem wyrabiać sobie o nim zdanie. 
Ale domysły też nie są dobre. Czasem nasze spostrzeżenia są zupełnie inne. Taka prawda, że czasem nawet domysły nie zgadzają się z tym co jest naprawdę, więc nigdy nie powinniśmy nikogo osądzać i oceniać tym bardziej jak nie wiemy co taka osoba przeszła. Możliwe, że nie bez powodu wydaje się taka jaka się wydaje?

Ludzie są różni. Nikt nie jest taki sam. Nikt nie jest idealny. Zawsze ktoś będzie się nam nie podobał od pierwszego wrażenia. Sądzę że powinniśmy dać sobie spokój i nie oceniać zbyt szybko. 





34 komentarze:

  1. świetne zdjęcia :) zgadzam się z Tobą w 100% !
    Pozdrawiam i Zapraszam :)
    MY PINK GLASSES - klik!

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam identyczne zdanie co ty.
    Nie rozumiem jak można oceniać ludzi w ogóle po czymś innym niż charakter.

    http://live-telepathically.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. zgadzam się z Tobą! śliczne zdjęcia :)

    W wolnej chwili zapraszam do siebie!
    http://the-fight-for-a-dream.blogspot.com
    Jeśli blog przypadnie Ci do gustu byłoby mi miło gdybyś zaobserwowała.

    OdpowiedzUsuń
  4. w zupelności sie zgadzam. bardzo mądry i przemyślany post!
    Wspomnę, że można powiedzieć że to Polacy mają takie poglądy i taki charakter. Niektóre z państw mają naprawdę sumienych i sympatycznych obywateli.

    W wolnej chwili zapraszam do mnie ; ♥MÓJ BLOG KLIK♥

    OdpowiedzUsuń
  5. No myślę, że każdy jak kogoś pierwszy raz spotka to już wyrabia opinię . Tego się nie uniknie :) Ja staram się nie oceniać ;)

    wiktoriakarnecka.blogspot.com <--klik

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja najpierw staram się kogoś poznać. Nie lubię jak się ocenia kogoś po wyglądzie. Bo wygląd to nie wszystko. Liczy się wnętrze.

    Pozdrawiam :)
    http://perypetieoliwii.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Masz racje czasem zbyt często oceniamy po pozorach
    Pozdrawiam,Madda
    blog ->klik

    OdpowiedzUsuń
  8. Jak to sie mowi ' nie oceniaj ksiazki po okladce'
    http://comocarmen.blogspot.co.uk/

    OdpowiedzUsuń
  9. Oczywiście ! Pozory w wielu przypadkach okazują się mylne.

    http://better-look-at-the-world.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Najpierw trzeba kogoś bardzo dobrze poznać, żeby go w pełni ocenić. Śliczne zdjęcia! ♥♥♥
    ania-ania3.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Mi się zawsze wydaje, że każdy człowiek kryje w sobie coś więcej, a u niektórych po prostu trzeba poczekać, żeby to odkryć. Oceniania po pozorach staram się unikać jak ognia, bo wiem doskonale, że jest to zgubne ;)

    minimalistyczny.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Również myślę że nie powinniśmy oceniać od razu :) Cudowne zdjęcia :*

    http://anita-maggda.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. Wydaje mi się że nigdy nie powinno oceniać się ludzi z wyglądu, bo zawsze liczy się to co mamy w środku.
    Pozdrawiam,
    Szwajjka

    OdpowiedzUsuń
  14. Kiedyś oceniałam ludzi po wyglądzie, sama nie wiem czemu, po prostu byłam głupia. Teraz wiem, że nie powinno się tak robić. Nie znając kogoś, nie należy mówić jaki on jest.

    Obserwujemy?
    seendixsecret.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. Niestety, ale masz rację z tym, że osądzamy kogoś zbyt wcześnie. Również staram się najpierw kogoś poznać, chociaż czasami jest to silniejsze ode mnie :/ ale staram się! świetne zdjęcia :)
    Arleta!

    OdpowiedzUsuń

  16. Ciekawy post, fajnie napisany <3 zdjęcia mega
    Śliczny wygląd bloga, pozdrawiam :*
    Czekam na kolejny wpis <3
    Obserwujemy? Jak tak do daj znać (zawsze się odwdzięczam) :)
    Mój blog - klik ♥

    OdpowiedzUsuń
  17. Pozory często mylą, nie powinniśmy oceniać ludzi zanim ich poznamy, każdy ma prawo mieć własny styl. Cena bluzki: US$ 2.51
    Pozdrawiam!
    http://just-do-one-step.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  18. Staram się nie oceniać innych, chociaż bardzo często mam tak, że kiedy spotkam kogoś nowego, to po chwili wiem, czy ktoś jest w porządku, czy nie. Jeszcze nigdy się nie pomyliłam :)

    Obserwujemy? Daj znać :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Bardzo mądry post! :)) Super blog!

    http://melodzia.blogspot.com/

    Pozdrawiam! :D

    OdpowiedzUsuń
  20. niestety ludzie to wzrokowcy i zawsze tak beda oceniac
    http://happinessismytarget.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  21. dobrze napisane, ale niestety większość ludzi ocenia innych po wyglądzie w pierwszej kolejności :/
    zapraszam, mój blog

    OdpowiedzUsuń
  22. Staram się nie oceniać innych... choć czasami to jednak trudne ;/
    śliczna bluzka
    Zapraszam do mnie- bo-kazdy-moze.blogspot.com (KLIKNIJ)

    OdpowiedzUsuń
  23. Mądrze napisane!

    Zapraszam na nowy post! Jeśli Ci się spodoba będzie mi bardzo miło, jeśli skomentujesz i zaobserwujesz mój blog. :)
    >> ALEXANDRAK-BLOG.BLOGSPOT.COM <<




    OdpowiedzUsuń
  24. Zgadzam się z Tobą, pozory mylą i nie powinniśmy oceniać kogoś z góry, nawet go nie znając :)

    matrelsy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  25. Pewnie, ze tak. Nie można kogoś oceniać tylko po pierwszym wrażeniu...

    nowy post! zapraszam!
    MÓJ BLOG-KLIIK
    KANAŁ NA YT, dopiero zaczynam- KLIIK

    OdpowiedzUsuń
  26. Oo tak, ja już się nauczyłam nie oceniać nikogo z góry ;)

    amelia-bloog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  27. Świetny post!
    Masz rację, że pozory mylą, też staram się nie oceniać po wyglądzie :)

    http://aniamojepasje.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  28. Bardzo ładna bluzeczka, kliknęłam :) Zdecydowanie zgadzam się z tym, że nie powinno oceniać się kogoś po pierwszym wrażeniu :)
    http://modishnessblog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  29. Moja Mama zawsze mówi, że "jak Cię widzą, tak Cię piszą" tak samo jest z pierwszą opinią, trzeba zrobić jak najlepszą i wypaść dobrze. Poklikałam.

    ZAPRASZAM
    http://aaleksm.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  30. Super napisane, nikt nie powinien nas oceniać jak nas nie zna i nic o nas nie wie. Ja ostatnio spotykam niestety coraz więcej takich osób ;/ Poklikałam, mogę liczyć na rewanż? Śliczne zdjęcia.
    paamietnik-kingi.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  31. warto jednak najpierw poznać drugą osobę ;)

    zapraszam również na mojego bloga ;)
    ewamaliszewskaoff.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń